مظلومیت اهل بیت

به طور حتم خوب وبد طرفدار دارد

مظلومیت اهل بیت

به طور حتم خوب وبد طرفدار دارد

هیچ مبنای دینی، عقلی و روایی درباره در زدن ۷ مسجد وجود ندارد.
 
پاسخ دفتر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به استفتائی درباره دق‌الباب مساجد: «عمل فوق‌الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست، اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مومنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است، منتهی به وهن مذهب شود، جلوگیری کنند».

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: «با توجه به اینکه این عمل در روایات معصومین (ع) وارد نشده است، انجام آن به عنوان یک عمل مستحب شرعی جایز نیست و سزاوار است ائمه محترم جماعات مردم را به سوی مراسم و توسلاتی دعوت کنند که در روایات معصومین (ع) وارد شده است و گرنه ممکن است افراد منحرف برای وهن مذهب هر روز امر تازه‌ای اختراع کنند و ناآگاهان را به سوی آن دعوت کنند».
 
یکی از آداب مرسوم در پایان ماه صفر که با شهادت امام رضا (ع) نیز همراه است، حضور در بارگاه آن امام فرزانه و ایجاد پیوند عاطفی و ولایی با ایشان است. پیوندی که در زیارت تمام معصومان وارد شده است.
 
ماه ربیع ماه شروع شادی آل الله است اما باید توجه داشت نباید در این شادی چنان تفریط شود که اجر دو ماه عزاداری ضایع شود، یکی از ایام ماه ربیع‌الاول که با جشن و سرور همراه می‌شود، نهم ربیع‌الاول یعنی سالروز به درک واصل شدن «عمر بن سعد»، فرمانده لشکر یزید در صحرای کربلاست و به هیچ عنوان موضوع خلیفه دوم مطرح نیست.
 
بهترین اعمال در روزهای  عید و شادی ائمه  وارد شده فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد است، که در هر شرایطی سفارش شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۲
بهرامی فرد

نظرات (۱)

۱۷ دی ۹۲ ، ۱۸:۲۸ آنتی زیون
رسم بدی شده امیدوارم این خرافه برچیده بشه.
پاسخ:
همچنان امیدواریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">